אפליקציית "אלקנה", לחצו להצטרפות


פרוטוקול ישיבת מועצה מספר 4 שהתקיימה ביום א', 26/5/24

פרוטוקול ישיבת מועצה, שלא מן המניין, מספר 4 שהתקיימה ביום א', 26/5/24 בחדר הישיבות במועצה

נוכחים: אסף מינצר ראש המועצה
טוביה ארליך חבר מועצה רחלי פולק חברת מועצה מיקי אלעזרא חבר מועצה
ארי ציגלר חבר מועצה
צביקה רוזן חבר מועצה
אריק גרניט חבר מועצה
לירן בן שושן חבר מועצה

לא נכחה: אפרת רוזנבלט חברת מועצה

משתתפים: עתליה צבי גזברית המועצה
אשי דל- עו"ד יועמ"ש
אסף שפירא מנכ"ל
אסף וולף, אדר' מהנדס המועצה
ענת פרידמן – עו"ד מנהלת היא"כ

 

1. תקציב המועצה לשנת 2024

אסף מינצר:
ל"ג בעומר שמח ומזל טוב לחבר המועצה אריק גרניט שנכדו קיבל עליו עול מצוות, כן ירבו השמחות!
אנו מברכים את שירלי שערכה, טרחה והכינה עבורנו ממיטב פירות הארץ, ישר כוח!
אנחנו בשנה לא פשוטה, בלשון המעטה, מדינת ישראל מקצצת בתקציבים ומנגד הוצאות הביטחון עולות כתוצאה מהמצב הביטחוני. טיוטת התקציב נדונה במספר ישיבות אל מול כלל חברי המועצה ואני חושב שאנחנו תמימי דעים עליו. השוני העיקרי השנה הוא שתקציב המתנ"ס הוגדל לטובת השתתפות בסבסוד עלות הקייטנות להורי היישוב. כמו כן, יש תקציבים שנמצאים במותנה, בהוראות משרד הפנים, כגון מענק האיזון ומענקים מיוחדים וכנגדם יש הוצאות מותנות. אנחנו מוסיפים 50 אלש"ח לתקצוב הסבסוד שנמצא בסעיף צהרונים וקייטנות מתוכם כ5 לאש"ח לכיסוי עלות הסעות סוף יולי בקייטנת המשך וזאת בנוסף ל 35 אלש"ח קיימים. הנהלת המתנ"ס תחלק את הסכום הזה לפי הצרכים.

לירן בן שושן:
הכוונה היא לתת מענה לצורך לימים שבהם אין מסגרות.

מיקי אלעזרא:
כל חברי וועדת המתנ"ס ייוועדו ויחליטו כיצד לנצל את התקציב הזה לטובת ההורים.

אריק גרניט:
התוספת של 50 אלש"ח מיועדת לאפשר קייטנות, ככל האפשר, לתחילת אוגוסט.

ארי ציגלר:
השינוי הזה עלה מהשטח כתוצאה מסקר שנעשה, וכל הכבוד למועצה שנתנה מענה לכך.

מיקי אלעזרא:
אני מניח שהנתונים של שנה שעברה אינם מתאימים לנתוני השנה. המטרה שלנו היא שכמה שיותר משפחות ייהנו מהכספים הללו. מאחר וחלקנו חברים בהנהלת המתנ"ס אני סומך עליהם שידייקו את הסכומים לצרכים.

צביקה רוזן:
תוספת התקציב תפקידה להקל על משפחות שיש להן ילדים בחתך הגילאים הזה.

אריק גרניט:
המטרה היא להאריך את תקופת הקייטנות לטובת מי שיש לו צורך בכך.

רחלי פולק:
העזרה היא למשפחות צעירות שיש להם ילדים בקייטנות. ואם לא יהיה צורך בהארכת מועד הקייטנה, הכספים יחזרו לשולחן המועצה לחשיבה מחודשת.

אסף מינצר:
אני מניח שרוב הילדים ירצו להיות בקייטנות עד ה30/7 בלבד ומיעוט ירצה להיות בשבוע של תחילת אוגוסט. אני סומך על הנהלת המתנ"ס שתנהל את הכספים בצורה הטובה ביותר על מנת שיהיו כמה שיותר נהנים.

לירן בן שושן:
העיקר שהכספים יתנו מענה לתושבים.

אסף מינצר:
התווסף סל של 20 אלש"ח במותנה בסעיף איכות הסביבה, וכן התווסף עוד 100 אלש"ח במותנה לקבלן הגינון לטובת הטיפול בשכונה החדשה ה300. ויש גם הכנסות שנתווספו במותנה בסך 95 אלש"ח.

אריק גרניט:
עם הקמת המועצה פנינו לראש המועצה בהצעה להקים קואליציה בין 2 הסיעות, ולעבוד בשת"פ כפי שמתאים הן לאלקנה והן לתקופה. יש חילוקי דעות בין הסיעות אבל המשותף גדול בהרבה מהמפריד והסה"כ משקף את התושבים. קיימנו מספר פגישות אך עד כה לא נענינו בחיוב. מקווה שזה יצליח מתישהו.
תקציב המועצה הוא אבן הראשה של הפעילות של המועצה. מרבית ההשפעה שיש לחברי המועצה היא דרך אישור התקציב במליאת המועצה, והתקציב אמור לשקף את איזון בין הצרכים והאילוצים. לאחר אישורו הוא עובר לביצוע ע"י ראש המועצה ועובדיה, וכל שנותר לנו הוא לבקר את יישומו. לפיכך אחד הנושאים שהעלינו היה הקמת ועדת כספים. ועדה זו היא המקום להיכנס לפרטים, ללבן חלופות ולהגיע לנקודת עבודה המשקפת איזון.
ועדה זו לא הוקמה, וגם דיון בוועדת ההנהלה בנושא התקציב אליו היינו אמורים להיות מוזמנים לא התקיים. אין גם תכנית עבודה כתובה שאפשר ממנה להבין מה הולכים לעשות עם התקציב.
לאור המציאות הכאוטית בארץ, המלחמה והבחירות שהתקיימו מאוחר, ואי הבהירות הגדולה מהרגיל בנושאים התקציביים, החלטנו לתמוך בתקציב לאחר שבוצעו בו שינויים מינוריים. אנו מצפים כי תוקם ועדת כספים בהקדם, כפי שהיה ב15 השנים האחרונות לפחות, וועדה זו תדון בתקציב 2025, כמו גם בסוגיות נוספות שעלו לאחרונה כמו עדכון היטל הביטחון, משמעויות מקליטת תושבי הדיור המוגן ועוד.

אסף מינצר:
אני שמח על ההסכמה. כמו בכל תקציב מועצה, כולם מוזמנים לישיבות לשאול שאלות ולהביע דעות. אנחנו אכן בתקופה כאוטית והתקציב הזה הוא הטוב ביותר שניתן להגיע עליו בעת הזאת, בייחוד לאור חוסר הוודאות מול משרדי ממשלה. למשל, מרכז הצעירים - רק בסוף אפריל יצא קול קורא בעניינו ונקבע בו שהוא לא יממן את הוצאות השכר שהיו בחודשים ינואר, פברואר ומרץ כלומר - המועצה מימנה זו מכספה לטובת הציבור.

לירן בן שושן:
יש שני נושאים שחשוב לדבר עליהם, בלי קשר לתקציב, כמו פתרון מידי לביוב בשכונה החדשה.

אסף מינצר:
המועצה שלנו כבר השקיעה מעל 300 אלש"ח בביוב. כעת, בשיתוף מועצה מקומית שער שומרון, יצא הליך של הזמנה להציע הצעות לתכנון קו ביוב מאסף חדש. התקבלו שתי הצעות והועברו לבחינת שער שומרון. בתום התכנון יבוצע הפתרון.

לירן בן שושן:
אני מקווה שיהיה גם פתרון זמני עד לפתרון הקבוע.

ארי ציגלר:
כיום יש פסולת בסמיכות לשכונה וחובה להיפטר מזה.

לירן בן שושן:
לדעתי, המועצה צריכה להשקיע כספים לרווחת המילואימניקים. למשל: מימון בייביסיטר.

אסף מינצר:
סייענו רבות במסגרת המועצה ויחידת ההתנדבות ונשמח לסייע עוד. אציין שיש כספים שמתקבלים מהמדינה למימון בייביסיטר, ויש גם סכום נכבד לטיפול זוגי ועוד סכומים נוספים לטובת המשפחות.

טוביה ארליך:
אני אשמח לקבל מתווה מוצע לצרכים לסיוע למשפחות המילואים על מנת לבדוק אפשרות לסייע בנדון באופן פרטי.

עתליה צבי:
מסגרת התקציב עומדת על סך של 49,171,000 ₪ והמותנה הינו על סך של 715,000 ₪. יש לנו 102.68 תקני כוח אדם 102 כאשר הפנסיונרים הם 17.55 מתוכם. המון סייעות התווספו במחלקת החינוך וחלק מהעובדים הוותיקים יצאו לפנסיה. אנחנו גם מקווים למצוא גם מפקח עירוני ורישוי עסקים.

לירן בן שושן:
האם יש אפשרות לקבל רכז מילואים?

אסף מינצר:
אני אברר. אשמח ללמוד ממך באיזה רשות יש עובד כזה.
אני מעלה להצבעה את הצעת התקציב בסך 49,171,000 ₪ והתקציב המותנה בסך 715,000 ₪ וכן את התקנים שפורטו.

הצבעה:
אישור הצעת התקציב בסך 49,171,000 ₪ והתקציב המותנה בסך 715,000 ₪ וכן כמות התקנים שהוצגה.
בעד – פה אחד (8).

אושר להפצה

הישיבה ננעלה.

רשמה: עו"ד ענת פרידמן מנהלת היא"כ